Filipine- Experiența vieții

Recent am fost în insulele Filipine, o combinaţie perfectă de oraşe, sate izolate şi de cele mai exotice şi mai frumoase plaje.

Nici nu știu cum să încep. Cred că titlul spune totul. Experiența asta clar mi-a schimbat viața. Și mai important decât orice, m-a schimbat pe mine, ca om, ca artist, ca prieten, ca fiică…

Îi mulțumesc lui Dumnezeu că le dă putere de muncă parinților mei si că mă pot trimite în locuri din astea minunate, să învăț, să cunosc, să mă dezvolt, să-mi deschid mintea. Cât timp am fost acolo mi-am propus că atunci când voi fi și eu în putere le voi face cadou părinților mei bilete de avion să meargă sa vadă întreaga lume.

Am plecat din București cu prietena mea, Ioana, vineri, 2 ianuarie, singure, urmând să ne vedem la destinație cu restul grupului de prieteni. A urmat un drum de două zile cu escală o noapte în Londra si câteva ore în Hong Kong, destinația fiind Manila (Filipine) respectiv Boracay. A fost un drum lung și greu, timp în care eu și Ioana ne doream ca zilele în Filipine să merite oboseala. Nu doar că a meritat, dar aș repeta experiența la nesfârșit.

În ultimul avion care avea să ne ducă în sfârșit la destinație, adică un zbor intern din Manila spre aproape de Boracay (pentru că în Boracay nu poți ajunge decât cu barca, nu cu avionul haha) am dat peste un grup de români haioși care mergeau pe aceeași insulă, ne-am împrietenit și am aflat diverse chestii de la ei ( cum că aici găsim cel mai bun Mango, cel mai bun ulei de cocos, să bem cola că ne ferește de nu știu ce bacterie, etc) căci băieții erau pentru a patra oară acolo. Ce să zic…am avut noroc!

Eh…și cam aici a început totul. Am ajuns, doar noi, bagajele noastre au ajuns după 5 zile, am făcut un duș și am ieșit. Băieții, prietenii noștri, erau deja de două săptamâni acolo, ne așteptau și evident că am ieșit și am început direct distracția. În prima seară de distracție am ajuns la hotel a doua zi dimineața fără să ne amintim prea bine ce și cum am făcut dar clar ne-am distrat rău.

În Boracay am stat 6 zile, ne-am distrat, am cântat, am plecat în excursii, am făcut snorkeling, am vizitat zona, ne-am bucurat de una dintre cele mai frumoase plaje din lume si ne-am bălăcit non-stop, zi sau noapte :))

Trebuie să vă povestesc un episod care mi-a rămas în suflet și anume momentul în care am sărit în apă de pe o stânca de la 10 metri. Nu mai sărisem niciodată, dar aveam impresia că nu e prima dată. A fost un sentiment tare rău, am simțit că m-am eliberat de toată energia negativă, că mă descarc, că trăiesc ceva unic și m-am bucurat maxim de moment. Mi-am dat seama ce înseamnă adrenalina și cât de mult contează să te descarci din când în când.

Un alt episod drăguț în Boracay a fost data de 7 ianuarie, adică ziua de naștere a Ioanei și Sf Ion, ziua noastră de nume. Am petrecut frumos o noapte cu băieții noștri si cu alți prieteni pe care i-am cunoscut acolo și cred că a fost cea mai frumoasă aniversare a Ioanei de până acum. Știam că își dorește mult să mergem în Deltă și i-am făcut cadou o excursie acolo în mai..abia aștept să plecam iar!

Plecarea asta ne-a apropiat și mai mult pe noi două…am realizat că la 20 de ani am lângă mine o familie misto, oameni frumoși, o minte deschisă, si o prietenă adevărată. Poate-mi găsesc și jumătatea în curând ahaha.

După 6 zile în Boracay, ne-am schimbat locația și am mers în Coron, o altă insulă tare unde am văzut o grămada de peisaje frumoase și am cunoscut oameni faini. Îi mulțumim dragului Sadu pentru alegerea locației.

Pe insula asta a început concursul de bronzat…eu nu m-am băgat, știam că n-am nicio șansă. Nu mă bronzez de fel, plus că restul aveau avans câteva ședințe la solar și două săptămâni de soare înainte să ajungem noi. Se înghesuiau pe vapor care mai de care încercând să se prăjească uniform.

Principala vorba era “să stăm și noi toți, să fim și noi toți” cu drepturi de autor pentru dragul nostru prieten Alex Trucă… și așa a și fost! Am stat mai mereu împreună, fie că Radu și Andrei jucau table (în aeroport, pe plajă, la masă, pe ponton) sau că jucam toți cărți, seara, căci m-au învățat băieții sa joc Wist iar în ultima seară am reușit sa-i bat pe toți, fie că făceam scufundări, sărituri, plaja…eram mereu toti :)))

O altă vorbă vestită în aventura noastră era “Stăm mai light!” Ei bine… De fiecare dată când îl auzeam pe Sadu spunând “In seara asta stăm și noi mai light…” știam că în seara aia o să iasă dezmăț. Și așa era. Serile în care ne propuneam să “stăm mai light” se terminau întotdeauna a doua zi pe lumină…

De mâncat, de băut…bună treaba în Filipine. Shake-urile de Mango, ananas, banane au fost geniale. Am descoperit la un moment dat Choco Banana Shake care a devenit obsesie. Un shake cu banane, ciocolata, unt de arahide și înghețată pe care puteai să-l bei oriunde, oricum și erai pur și simplu mai fericit haha. Și să nu uităm de desertul preferat al lui Unc: banana flambată cu înghețată care într-adevăr avea un gust interesant rău. Tot pe insula asta am descoperit și singura ciorbă acră, de pește, din care comandam la fiecare masă câte 7, căci știam că toată lumea servește ciorba asta și toti eram căzuți în cap după ea. Am făcut cunoștința si cu peștele Lapu Lapu, de altfel un peste foarte bun la gust :))))

În excursia asta m-am îndrăgostit și mai tare de pasiunea mea pentru poze. Am avut ce poza: peisaje, oameni, stări, trăiri. M-am bucurat de soare, palmieri, nisip, hamace. Le-am făcut multe poze băieților și Ioanei… mi-am dat seama cât de mult imi place sa fac asta și mă gândesc serios să mă apuc de niște cursuri.

Piesa care ne-a luat mințile a fost “Rude” – Magic. Cred că băieții aia nu au cântat piesa de câte ori le-am cântat-o noi în două săptămâni. Orice problemă avea rezolvare: “Marry her anyway” sau “Marry that girl!!” … mda… parcă încă il aud pe Radu…

Frumos tare. Abia aștept să repet experiența și abia aștept să văd locuri noi, să cunosc oameni noi și să fac alte poze!

M-am ales și cu un program de somn reglat datorită fusului orar. De unde nu puteam să adorm dacă nu era soarele pe cer, acum adorm la 10 seara și mă trezesc la 6 dimineața fresh. Nu credeam vreodată să mi se întâmple așa ceva în viața asta. Dar e bine. Sunt fresh. M-am întors cu bateriile încărcate, odihnită, fericită, mult mai open mind și cu niște amintiri de povestit nepoților. Le-am simțit lipsa colegilor de la Famous și sper ca data viitoare SĂ FIM ȘI NOI TOȚI! :)))

Închei cu câteva lucruri interesante pe care le-am aflat despre Filipine:

• Insulele Filipine includ peste 200 de vulcani, doar unii dintre ei fiind activi.
  • În Complexul de Peşteri Tabone au fost găsite fosilele Homo sapiens.
  • Insulele Filipine au primit titlul de “Capitală a mesajelor în lume”, pentru că zilnic aici sunt trimise aproximativ 450 milioane SMS-uri, mai mult decât în SUA şi Europa la un loc.
  • Jucăria yo-yo este tradiţională din Insulele Filipine, însă a fost mai întâi folosită pe post de armă.
  • Steagul insulelor este singurul din lume care se poate aranja în două moduri. În vreme de pace, partea albastră este deasupra, iar pe timp de război, cea roşie.
  • Aici se vorbesc 175 de limbi şi dialecte.
  • Glory of the Sea, cea mai scumpă scoică din lume, se găseşte în Insulele Filipine.

Mergeți dacă aveți ocazia, este o experiență extraordinară!