Ce lecții de viață am învățat de la o plimbare în natură

Cred că există anumite momente în viața fiecăruia, care la o primă vedere par evenimente cotidiene, fără mare amploare, însă ele produc asemenea schimbări în sufletul nostru, încât vor avea repercursiuni pentru stilul nostru de viață viitor.

Weekend-ul trecut am fost cu niște prieteni la munte, în Obârșia Lotrului și am făcut și un traseu montan, am urcat la lacurile Gâlcescu. Cu ocazia aceasta, mi-am dat seama ce mult iubesc locurile care te fac să realizezi cât de mic ești tu și problemele tale în comparație cu marele tablou al vieții și al naturii. Pentru mine, această drumeție nu a fost o simplă plimbare pe munte, ci un moment care m-a făcut să realizez multe lucruri despre mine, despre viață, în general și care va avea cu siguranță ecou în acțiunile mele viitoare. Am învățat multe lecții din acest traseu, dar am și realizat anumite lucruri pe care le știam deja, le intuiam, doar că trebuiau scoase la iveală. George Santayana spunea la un moment dat că natura are muzică pentru aceia care știu să asculte. Și cred că așa este, natura ne vorbește și ne învață, ține doar de noi să fim dispuși să ascultăm.

• The best view comes after the hardest climb

Citatul acesta a rezonat dintotdeauna cu mine, pentru că de mică am fost convinsă că pentru a avea parte de cele mai frumoase experiențe în viață, trebuie să lupți și să muncești din greu. La vârsta la care alți copii se jucau în fața casei și nu aveau alte griji în afară de cum să se distreze mai bine, eu luam lecții de canto și participam la diverse concursuri sau festivaluri de muzică. Aceste eforturi din partea mea, unele mai mici, altele mai mari, m-au ajutat să ajung la ”priveliștea” frumoasă pe care o am acum: scena, piesele pe radio & TV și publicul minunat care cântă piesele alături de mine în concerte și care, de fiecare data, mă emoționează enorm.

Lăsând însă deoparte experiența mea de viață de până acum, niciodată nu am simțit la propriu sensul citatului The best view comes after the hardest climb, cum am făcut-o în acest traseu pe munte. Chiar am avut cea mai frumoasă priveliște după cea mai grea urcare. Urcarea a fost destul de grea, mai ales că a fost primul traseu mai ”serios” al meu. La un moment dat, abia mai puteam să respir… Însă parcă am uitat de toată oboseala când am ajuns pe cea mai înaltă creastă și la picioarele mele se desfășura cel mai frumos peisaj posibil. Când m-am văzut acolo, am înțeles că pot și am început să mă simt invincibilă. Dar mi-am amintit că sunt și vârfuri mai înalte de atins și am continuat să mă pregătesc pentru ele. Urcarea pe munte se aseamănă cu orice scop îți propui în viață: cu cât muncești mai mult pentru el, cu atât răsplata este mai mare.

• Dacă nu o iei pe calea bătută & cunoscută, nu înseamnă că nu poți ajunge la destinație

Uneori, în viață te abați de la drumul cunoscut de toată lumea: fie că vrei, fie că te rătăcești. Dar pe orice drum ai lua-o, chiar și atunci când ai impresia că te-ai rătăcit, dacă te concentrezi pe destinația finală și nu te dai bătut, poți ajunge unde ți-ai propus. Sâmbătă, în drumul spre lacul Gâlcescu, am luat-o pe drumul marcat, însă la un moment dat ne-am îndepărtat de traseu și nu mai vedeam semnele care indicau pe unde trebuie să mergem către lac. Eram înconjurați de creste, văi și un pârâu în stânga, iar noi eram practic pierduți. Însă nu ne-am dat bătuți, ci am continuat să urcăm, hotărâți să găsim lacul, chiar dacă nu mai aveam semnele de pe traseu care să ne ghideze. Am urcat pe pietre nesigure, am intrat până la brâu în apa rece a unui râu, dar nu ne-am dat bătuți și în final am ajuns.

• Există magie în viața de zi cu zi

Dacă acorzi o atenție deplină și minuțioasă darurilor vieții, adică ceea ce este prezent cu atâta constanță în viața de zi cu zi, încât de obicei este considerat dat, poți descoperi magia cotidianului. Adevărata minune a lumii ne este dată pretutindeni, trebuie doar să privim cu adevărat și să apreciem miraculosul din viața de zi cu zi. De exemplu, noi ne-am bătut cu zăpadă în iunie. Când am plecat pe traseu, soarele strălucea pe cer și ne încălzea teribil; ne era cald și în tricou. Însă după ce am tot urcat, am dat de o creastă înzăpezită și ne-am bucurat ca niște copii…am început să ne batem cu bulgări de zăpadă. A fost magică trecerea bruscă de la ”vară” la ”iarnă”. Iar ca bonus, pe drumul de întoarcere, când ne-am recuperat mașina de pe drumul forestier unde o parcasem, ne-a ieșit în cale o căprioară. A stat, ne-a privit cu ochii ei blânzi de culoarea alunei și a plecat mai departe, în drumul ei prin pădure. Nu vă pot descrie sentimentul de bucurie care ne-a cuprins inimile la vederea ei.

• Nu există nu pot

Știu că asta sună a clișeu din cărțile motivaționale, însă weekend-ul acesta chiar mi-am dat seama că nu există nimic imposibil. Trebuie doar să ieși din zona de confort și-ți poți atinge orice scop. Dacă mi-ar fi spus cineva cu o săptămână în urmă că voi urca pe munte la o altitudine de aproape 2000 de metri, că voi traversa un râu rece ca gheața, că voi petrece 6 ore într-un traseu montan destul de dificil, nu l-aș fi crezut. Pentru că nu mă credeam în stare, consideram că nu am condiția fizică potrivită pentru asta, că nu pot. Însă iată că am făcut primul meu traseu pe munte, mi-am depășit fricile și limitările, iar acum plănuiesc următorul traseu, pe Jepii Mici. Cine ar fi crezut?

• Înconjoară-te de oameni care te inspiră

Contează mult cu cine îți petreci timpul: persoanele lângă care petreci cel mai mult timp, pe care îi consideri prieteni, te ajută să crești? Te inspiră, te încurajează? Pune-ți aceste întrebări, iar dacă răspunsul este nu, înseamnă că pe viitor să trebuie îți alegi prieteniile mai cu grijă. Eu personal mi-am dat seama cât de importanți sunt oamenii din jurul meu când am realizat că fără ei, care au organizat acest traseu pe munte și care m-au încurajat și sfătuit, aș fi pierdut una dintre cele mai frumoase experiențe din viața mea. E important să ai prieteni care să îți deschidă ochii către experiențe noi, pozitive, care te ajută să te dezvolți ca om.

Concluzia acestei excursii este rezumată cel mai bine de cuvintele lui Louis Armstrong: And then I think to myself… What a wonderful world! E o lume minunată peste tot în jurul nostru, care așteaptă să o descoperim!